Hbo Customer Journey
Hbo Customer Journey
De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.
Doel en inhoud
Een goede klantbeleving is de sleutel tot succes. Het zorgt voor loyale klanten, mond-tot-mondreclame, een hogere omzet en meer rendement. Door de customer journey in kaart te brengen en te verbeteren, kom je tot de optimale klantreis. In deze Customer Journey opleiding leer je een emotionele connectie met je klanten te maken en vanuit hen te kijken, denken én doen.
Via praktische methoden, tools en tips krijg je inzicht in hoe je customer journeys inzet om de toegevoegde waarde voor je klant en je organisatie zo hoog mogelijk te maken. Aan de orde komen inspirerende praktijkcases van bekende bedrijven. Maar de focus? Die ligt op praktisch aan de slag gaan met de customer journey voor jouw eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- customer journey en customer experience management
- customer journey mapping
- customer journey: het genereren van klantinzichten
- customer journey: de ideale klantreis
- customer journey making
- customer journey mining en klantreismanagement
- validatie van optimalisatievoorstellen
- Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 2 lesdagen, een intakegesprek en een eindexamengesprek. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 48 sbu.
Studierichting en niveau
Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media marketeers.
De opleiding wordt verzorgd op hbo-niveau. Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Customer Journey’
Kosten: € 1.349,--