open-dag-opvolgpagina-e-brochure-aanvragen2volgpagina-inschrijfformulier2

Mbo Gastvrijheid met Resultaat

Mbo Gastvrijheid met resultaat

Een tevreden gast zorgt voor mond-tot-mond reclame; de beste reclame die een bedrijf zich maar kan wensen!

Wat maakt dat gasten een echte beleving hebben in jouw horecagelegenheid? Natuurlijk, het eten zelf, de inrichting en de netheid van de zaak. Echter, wanneer zou jij zelf iets aanraden aan anderen? Als de sfeer optimaal was toch? De medewerkers maken die sfeer met de gasten.

Daarom is werken in de horeca en catering ook echt een vak! Ontwikkel jezelf (of je team) (verder) tot gastvrijheidsprofessional.

Doel en inhoud
In de opleiding Mbo Gastvrijheid met resultaat wordt aan de hand van praktische voorbeelden en oefeningen gewerkt aan een optimale gastvrijheid en gastgerichtheid. Gasten op ieder moment een onderscheidend goede beleving bieden, dat is het doel van deze opleiding.

Tijdens de opleiding zal een gastgerichte werkwijze worden aangeleerd waarbij aandacht geven en adviseren in plaats van ordertaking en snelheid centraal staan. Je leert te stralen aan tafel of achter het buffet en je te richten op het écht helpen van jullie gasten.

Tijdens de opleiding starten we met bewustwording en vervolgens zullen we de concrete vertaling maken naar de contactmomenten met gasten. Met aansprekende actieve werkvormen ervaren en voelen de deelnemers wat Gastheerschap doet bij gasten.

De volgende onderwerpen komen aan de orde:
- Gastvrijheid en gastgerichtheid, wat is het en wat bereik je ermee?
- Wat is gastgericht handelen, denken en doen (bewustwording)
- De gastvrijheidsformule
- Hoe maak je van je gasten fans van je zaak?
- Gastvrijheid: welkom, verblijf, vertrek en het werken aan de relatie.
- Wat verwachten onze gasten en hoe overtreffen wij die verwachting?
- Gul zijn met de aandacht die je geeft: interesse, helpen kiezen, tussentijdse tevredenheidschecks.
- Verbinding leren maken, echte interesse en een ‘laag dieper leren gaan’.
- Spelen’ met situaties en met je gasten.
- Een onderscheidend goede ontvangst realiseren.
- Interesse tonen en een gesprekje aangaan.
- De belangrijkste communicatiemomenten optimaliseren
- Tussentijdse tevredenheidschecks doen.
- Afscheid nemen en zorgen voor een geweldig ‘uitzwaaimoment’.
- Oefenen door te spelen met praktijksituaties
- Gasten het ultieme advies geven.
- Beeldend adviseren en de ‘smaak aanraken’
- Actief en gastgericht leren bijverkopen (upsellen).

Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 2 lesdagen, een intakegesprek en een eindexamengesprek. De studiebelasting van deze opleiding bedraagt 48 sbu.

Studierichting en niveau
Voor alle medewerkers die contact hebben met gasten/klanten in hotels, restaurants, cafés, catering, zorginstellingen, sportkantines en andere branches waar gastvrijheid een grote rol speelt.

De opleiding wordt verzorgd op Mbo-niveau. Er is geen vooropleiding vereist.

Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze training vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.

De opleiding/training wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.

De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.

De opleiding wordt afgesloten met een (praktijk-)examen.

Resultaten voor de deelnemer
Tijdens deze opleiding leer je een gastgerichte werkwijze waarbij aandacht geven en adviseren centraal staan.
Na deze inspirerende praktische opleiding zijn de deelnemers in staat meer uit hun werk te halen en een optimale beleving te realiseren. Weten zij hoe ze echte verbinding maken met gasten en waarmee ze gasten fan van maken. Weten zij hoe ze gasten zich echt welkom kunnen laten voelen. Het werkplezier zal worden vergroot en het resultaat zal worden verbeterd.

Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een (praktijk-)examen.

Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van deze opleiding ontvangt u het instituutsdiploma Mbo Gastvrijheid met Resultaat

Kosten: € 1.249,--