Hbo Social Media Marketing
HBO Social media marketing
Social media zijn onmisbaar voor de (online) marketing en communicatie van je organisatie. Hoe zet je een sterke social strategie op? Hoe meet je resultaten, en maak je die inzichtelijk? En wat te doen om het effect van je posts en advertenties te verbeteren?
Tijdens de opleiding Social media ga je op basis van de customer journey een eigen social visie bepalen. Je leert social kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram in te zetten om het verhaal van je merk te vertellen, je doelgroep te bereiken en leads te genereren.
De opleiding is sterk praktijkgericht. Je past de opgedane kennis meteen toe in uitdagende cases. Zo haal je zoveel mogelijk uit de opleiding! Daarbij krijg je begeleiding door professionals met veel ervaring in marketing en social media.
Doel en inhoud
De opleiding Hbo Social media marketing is zeer praktijkgericht. Je maakt kennis met verschillende social media en ontdekt hoe je deze in kunt zetten binnen de marketing- of communicatiestrategie. Zo leer je o.a. wat de rol van social media kan zijn binnen verschillende fasen van een customer journey. Hoe kun je bijvoorbeeld communicatie met bezoekers stimuleren, klantrelaties verbeteren of klantgedrag beïnvloeden?
Onderwerpen die aan de orde komen:
- Kanalen en typen social media.
- Effectieve inzet social media.
- Social media en merkenstrategie.
- Social media en customer relations management.
- Social media en de verschillende fasen van de bezitscyclus.
- De voor- en nadelen van co-creatie en het gebruik van social media.
- Social analytics in de monitoring en analyse van social media.
- Social media-strategie.
- Management van social media.
- Social media-plan.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 6 dagdelen, een intakegesprek en een praktijkexamen. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 60 sbu
Studierichting en niveau
De opleiding Hbo Social media marketing is bedoeld voor (aankomend) professionals in marketing, communicatie en pr, die willen leren hoe ze social media effectief in kunnen zetten als onderdeel van de marketing- of communicatiestrategie.
Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Na afloop van de opleiding ben je in staat een social media-strategie te ontwikkelen als onderdeel van de Marketing & Communicatie strategie en daarbij verschillende methoden en technieken in te zetten.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Social media marketing’.
Kosten: € 1.299,--