open-dag-opvolgpagina-e-brochure-aanvragen2volgpagina-inschrijfformulier2

Hbo Digital Marketing

HBO Digital marketing
Krijg vat op online campagnes (2 maanden - 6 dagdelen)

De veranderingen gaan snel. Nieuwe technologieën schieten als paddenstoelen uit de grond. Hierdoor kun je het overzicht en je grip op alle digitale mogelijkheden verliezen. Schrijf je nu in voor de opleiding Digital marketing strategie om bij te blijven en nieuwe kansen te benutten. De opleiding Digital marketing strategie bereidt je voor op een nieuwe digitale toekomst. Je leert onderbouwde strategische keuzes te maken en je organisatie daarin mee te nemen. Je krijgt inzicht in nieuwe technologieën en het veranderende koop- en oriëntatiegedrag van klanten en kijkt kritisch naar je business- en verdienmodel.

Na deze opleiding ben je in staat een goed onderbouwde digitale marketing strategie te formuleren, die je organisatie verder brengt.

Doel en inhoud
Tijdens de opleiding leer je doelstellingen formuleren voor een online marketingplan, het plan daadwerkelijk opstellen en in de praktijk te brengen. Je raakt volledig op de hoogte van online advertising, e-mailmarketing, zoekmachinemarketing, affiliate marketing en viral marketing en kunt deze mogelijkheden in een online marketingplan integreren.

Daarnaast besteed je tijdens de opleiding aandacht aan de monitoring, uitvoering en analyse van een online marketingplan en leer je hoe je acties meetbaar maakt en personaliseert met Customer Relationship Management.

De opleiding is zeer praktijkgericht en direct toepasbaar. Vanaf de eerste dag werk je aan een overkoepelende case opdracht waarbij een eigen online marketingplan wordt opgesteld.

Tijdens de opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

- Inleiding online marketing.
- Marketingmodellen in de context van online marketing.
- Online activiteiten integreren in de organisatie.
- Webstrategie.
- Het formuleren, documenteren en onderbouwen van een webstrategie.
- Het uitwerken van de webstrategie tot een online marketingplan.
- Online marketinginstrumenten.
- Online marketingmix komt.
- Online marketingonderzoek en analyse.
- De rol van onderzoek binnen online marketing?
- Soorten van onderzoek.

Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 6 dagdelen, een intakegesprek en een praktijkexamen. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 60 sbu

Studierichting en niveau
Het programma Hbo digital marketing is een aanrader voor aanstormend marketingtalent en voor marketeers die zich willen specialiseren. De opleiding is ook zeer geschikt voor (junior) productmanagers, accountmanagers, trafficers, contentmanagers en webmanagers die een waardevolle aanvulling willen op hun professionele kennis.

Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst

Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.

De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.

De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.

De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.

Resultaten voor de deelnemer
Na de opleiding:
• Ben je in staat een innovatieve online-marketingstrategie te creëren
• Ben je de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied
• Ken je alle belangrijke concepten rondom online marketing
• Weet je online-marketinginstrumenten te benutten om concurrentievoordeel te realiseren

Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.

Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Digital Marketing’

Kosten: € 1.299,--