open-dag-opvolgpagina-e-brochure-aanvragen2volgpagina-inschrijfformulier2

IBMS Applied Games Management

De markt van serious gaming is op dit moment al een miljarden industrie en groeit nog steeds in een langzaam, maar gestaag tempo. Schattingen over de inkomsten voor de serious games industrie lopen uiteen van 2 – 10 miljard dollar. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid van de markt voor games, simulaties en virtuele werelden er in de berekening wordt meegenomen. Voornamelijk de VS en Europa staan nu bekend als de grootste potentiële markten voor de serious gaming industrie.

Een serious- of applied game is een spel ontworpen voor een primair doel, anders dan puur entertainment. Het bijvoeglijk naamwoord "applied" wordt hier gebruikt om duidelijk te maken dat de producten worden toegepast binnen onder anderen defensie, onderwijs, wetenschappelijk onderzoek, gezondheidszorg, beheer van noodsituaties, stadsplanning, engineering en politiek.

Het managen van bedrijven die actief zijn in de applied games industrie vereist bijzondere en gespecialiseerde vaardigheden en kennis van de managers. Deze vaardigheden en kennis worden in de meeste gevallen niet gedekt door de traditionele algemeen management programma's op hogescholen en universiteiten. Bedrijven in de applied games sector hebben behoefte aan een nieuw type manager, die in staat is zowel het bedrijfsmatige beheer, de innovatie en de creatieve processen te integreren. Het doel van het programma is ervoor te zorgen dat de deelnemers een globale visie van de luxe sector ontwikkelen, naast een aantal stevige marketing en leidinggevende vaardigheden en het vermogen om te gaan met innovatie en creativiteit.

Heb jij een internationale mindset, een specifieke interesse voor het werken in de serious (applied) games sector en een interesse voor het verwerven van expertise in leiding geven, ondernemen en marketing in de serious (applied) games branche?

Ben je een sales georiënteerde student met als doel een internationale carrière in de distributie van serious (applied) games en/of het opzetten van een bedrijf in de serious gaming industrie?

Dan is de Hbo opleiding International Business and Management Studies in Luxury Goods Management de juiste keuze voor jou!

Algemeen

Het programma IBMS Applied Games Management is een brede opleiding wat betreft inhoud en didactische werkvormen. De eerste 11 trimesters (blokken) worden voornamelijk op school verzorgd. Een belangrijk onderdeel van deze trimesters vormt het (real-life) project dat per blok een specifiek aspect van (international) business belicht. Natuurlijk zijn alle lessen in het Engels. De opleiding biedt grote mogelijkheden als je ambitieus bent en wilt excelleren.

Eerste jaar IBMS Applied Games Management
In het eerste jaar maak je kennis met de internationale markt vanuit het perspectief van de internationale marketeer, de internationale manager en de internationale communicatiemanager; altijd met een focus op de klant, producent/dienstverlener en de handel. Ook vormen algemene managementvaardigheden en communicatieve vaardigheden (in het Engels) een belangrijk onderdeel van het programma. In alle blokken (trimesters) participeer je in een (real-life) project waaraan de verschillende modules en trainingen een bijdrage leveren. In deze projecten zul je veel leren over samenwerken in een internationale omgeving.

Tweede jaar IBMS Applied Games Management
In het tweede jaar werk je aan operationele vaardigheden en leer je bedrijfsproblemen vanuit een tactisch perspectief te benaderen. Hiertoe benader je de internationale markt onder andere vanuit het perspectief van de financieel manager, de export manager en de applied games sales manager. Ook participeer je ieder blok in een project. Dit project loopt drie blokken (trimesters) en betreft het opzetten van een echt bedrijf. Je eindigt dit jaar met een stage van 10 weken. In samenspraak met je personal coach geef je een individuele invulling aan het lesprogramma.

Derde jaar IBMS Applied Games Management
Het derde jaar is gericht op de strategische benadering van bedrijfsmatige vraagstukken. Je benadert de markt vanuit het gezichtspunt van de applied games business development manager, de applied games product manager en de management consultant. Je brengt tijdens het blok de applied games business development manager een bezoek aan het Walhalla van de applied games: Sillicon Valley. Daarnaast besteed je tijd aan een (integraal) haalbaarheidsonderzoek. Je sluit het jaar af met een (internationale) stage van 10 weken.

Vierde jaar IBMS Applied Games Management
Het vierde jaar IBMS Applied Games Management start je met de rol van de marktonderzoeker Daarna start je met een (internationale) 16-weekse stage gevolgd door een afstudeeronderzoek.

De stage
De bovengenoemde stageperiode loop je stage bij een internationaal bedrijf. Deze bedrijfsstage vormt een verplicht onderdeel van het IBMS Applied Games Management studie programma. De ervaring leert dat de stage een ideale opstap is naar een internationale business carrière. Veel van onze studenten wordt een baan aangeboden gedurende hun stage

Het afstudeeronderzoek
Het afstudeeronderzoek vormt het hoogtepunt van jouw studie. Je adviseert een internationaal opererende organisatie over een probleem die zij ervaren of een kans die ze willen onderzoeken. Je werkt binnen een theoretisch kader en doet onderzoek binnen de organisatie om uiteindelijk een goed advies te geven. Gebruik makend van de kennis, vaardigheden en ervaring die je de afgelopen drie en een half jaar hebt opgedaan, wordt van je verwacht dat je onderzoek verricht, gegevens analyseert en concrete aanbevelingen doet om het bedrijfsprobleem op te lossen.