Hbo Key Accountmanagement
Hbo Key AccountmanagementRealiseer een duurzame winstgevende relatie met belangrijke afnemers 2 maanden 2 dagen
Key Account Management is een proces van samenwerking gericht op de langere termijn en vraagt commitment van beide partijen. Van u als leverancier én van uw klanten. Klanten stellen vaak preferred suppliers aan om invulling te geven aan strategische samenwerking. En om de kans op onaangename verrassingen te verkleinen. Vanuit de leveranciers zijde is de behoefte om Key Accounts te beheren, veilig te stellen en daar waar mogelijk verder uit te bouwen. Key Account Management heeft betrekking op verschillende afdelingen en vraagt om specifieke vaardigheden van account managers. Van transactioneel verkopen naar adviserend ( consultative ) verkopen.
Doel en inhoud
In de opleiding Hbo Key Accountmanagement leer je een accountstrategie te ontwikkelen en implementeren voor strategische accounts. Dit doe je aan de hand van een in de praktijk ontwikkelde aanpak. Je leert onder andere hoe je accountteams samenstelt en hoe je deze doelgericht aanstuurt. Het resultaat? Een aantoonbaar betere positie bij en relatie met je key accounts.
Verschillende soorten klantrelaties bewust en flexibel managen, wordt de laatste jaren steeds belangrijker. Als organisatie is het noodzakelijk beweeglijk en wendbaar te zijn. Bewust gekozen key accounts versterken je creativiteit en innovatiekracht. En daar plukken jij én je klanten de vruchten van.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Je rol als accountmanager;
- Je contacten met key accounts;
- Het selecteren van key accounts;
- Hoe achterhaalt u welke positie u inneemt bij uw Key Accounts;
- Hoe krijgt u overeenstemming / commitment met het management van uw Key relaties;
- Het ontwikkelen en onderhouden van relaties;
- De benadering en formulering van je waardepropositie;
- Het creëren van maximale waarde voor jezelf en de klant;
- Wat zijn uw UBA ( Unique Buying Arguments). Waarom met u zaken doen;
- Hoe implementeert u Key Account Management in de organisatie en wat zijn daarvan de consequenties.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 2 lesdagen, een intakegesprek en een eindexamengesprek. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 48 sbu.
Studierichting en niveau
De opleiding is gericht op (Senior) Account Managers, Strategische Account Managers en Key- Accountmanagers die zich (verder) willen verdiepen in Key Accountmanagement
In deze training boost je je salesvaardigheden op hbo-niveau. Vergroot je toegevoegde waarde tot ongekende hoogte en verdeel je tijd en energie effectief. De opleiding wordt verzorgd op hbo-niveau. Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Wanneer je deze opleiding hebt afgerond, beschik je over een grondige kennis van key accountmanagement en kun je dit binnen je eigen organisatie verder implementeren of hieraan invulling geven.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Key Accountmanagement’
Kosten: € 1.349,--
Hbo Product- en Portfoliomanagement
Hbo Product- & Portfoliomanagement
Productmanagement is een dynamische discipline en als productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U bent een centrale pin tussen onderzoek, productontwikkeling, marketing, verkoop en financiën. Om deze rol goed te kunnen uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig. De Hbo opleiding Product & Portfoliomanagement reikt u alle concepten, inzichten, tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om de taken en verantwoorde- lijkheden van het vak te kunnen dragen en uzelf als product manager naar een hoger niveau te brengen.
Doel en inhoud
De productmanager vertaalt de missie en visie van de organisatie naar producten en diensten die waarde toevoegen voor de afnemers. Hij of zij gaat over de volledige levenscyclus van een product, van creatief idee tot productlancering en van optimalisatie tot sanering. Waar zit je klant op te wachten? Hoe zet je producten en diensten in de markt en hoe kan dit beter?
In deze praktische opleiding Hbo Product- & Portfoliomanagement komen alle aspecten van productmanagement aan bod. Je ontdekt dat een goede productmanager eigenlijk een innovator, new business developer en marketingstrateeg in één is.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Het productmanagementproces in de praktijk
- Product/ portfoliostrategie en bedrijfsstrategie
- Marketingstrategie en marketingbeleid
- Externe analyse
- Interne analyse
- SWOT-analyse en strategische aandachtsvelden
- Strategische opties en optiekeuze
- Implementatieplan
- Interne communicatie en opstart nieuwe producten
- Finance voor de product- & portfoliomanager
- De productmanager als projectleider
- Disruptive businessmodellen
- New Business Development
- Soft skills voor de productmanager
Het lanceren van nieuwe of innovatieve producten houdt meer in dan zomaar een idee de markt op slingeren. Als productmanager, communicatieadviseur of marketingmedewerker wil je het hele proces van productmanagement doordacht en slim aanpakken, zodat je de kans op succes vergroot. In de training Productmanagement werk je stap voor stap een productidee uit tot een volledig marketing- en implementatieplan.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 2 lesdagen, een intakegesprek en een eindexamengesprek. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 48 sbu.
Studierichting en niveau
De cursus Product Management is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning.
De opleiding wordt verzorgd op hbo-niveau. Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Na afloop van de Hbo opleiding Product & Portfoliomanagement bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het product/ portfoliobeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste productstrategie kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het dagelijkse product management en op de juiste momenten bij te sturen.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Product- & Portfoliomanagement’
Kosten: € 1.349,--
Hbo Visual Communication & Content
Hbo Visual communication & content
(2 maanden - 6 dagdelen)
De kracht van de visuele verbeelding en het vertellen aan de hand van beeld, dat is de insteek bij de opleiding visuele communicatie. Wat vertel je, aan wie en op welke manier? Hoe werkt beeldtaal? Visuele communicatie heeft veelal te maken met overtuigen en triggeren: hoe wordt een product of een idee in de markt gezet en hoe bereik je een specifieke mentaliteits- of smaakgroep. Welke beeldtaal is hier voor nodig en met welke communicatiekanalen wordt de boodschap overgebracht en kracht bijgezet?
Doel en inhoud
Tijdens de opleiding HBO Visual communication & content krijg je inzicht in verschillende theorieën en leer je een doelbewuste keuze maken in het gebruik van tekst en beeld. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat een ontwerp voldoet aan het doel van het mediaproduct? Hoe maak je een mediaproduct begrijpelijk? En welke elementen dragen bij aan de overtuigingskracht van een uiting?
Mediaproducten communiceren niet alleen middels tekst maar ook met andere elementen zoals beeld, compositie, typografie of kleur. Vragen als waarom zou ik dit beeld hier plaatsen en niet ergens anders, welke kleur werkt het best, hoe kan ik mijn website inrichten of moet ik gebruik maken van een tabel of infographic behoren na het voltooien van deze opleiding tot de verleden tijd.
Je leert beeldtaal niet alleen ontleden maar ook begrijpen en produceren. Je wordt bewust van de achterliggende concepten en uitwerking van alle soorten beelden, zodat je op een professioneel niveau met deze krachtige middelen weet om te gaan. Het aanleren van beeldtaal zorgt voor een nieuwe kijk op betekenissen, verwijzingen en interpretaties.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 6 dagdelen, een intakegesprek en een praktijkexamen. De studiebelasting van deze opleiding bedraagt 60 sbu
Studierichting en niveau
De opleiding is geschikt voor professionals in communicatie, grafimedia en journalistiek, maar ook voor andere creatieve personen die geïnteresseerd zijn in visuele communicatie. Wil je jezelf specialiseren, je kennis verbreden of denk je aan een carrièreswitch? Dan is deze opleiding een goede keuze.
De opleiding vormt daarnaast een waardevolle aanvulling op de vakkennis van iedereen die in zijn functie meepraat en meebeslist over communicatie-uitingen.
De opleiding wordt verzorgd op Hbo-niveau. Voor toelating tot de opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO-niveau gewenst.
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Na afloop van de opleiding ben je in staat om doelbewust de optimale keuze te maken in het gebruik van tekst en beeld in je media uitingen.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afsluiting van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Visual Communication & Content’
Kosten: € 1.299,--
Hbo Doeltreffend Offreren en Aanbesteden
Hbo Doeltreffend offreren en aanbestedenSchrijf Winnende offertes (2 maanden – 4 dagdelen)
Vaak is een offerte een soort prijlijst+. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat klanten het dan automatisch over de prijs gaan hebben wanneer je zo’n offerte gaat bespreken. Het kan écht anders. Het kan zelfs zo anders dat je door middel van je offerte een duidelijk verschil maakt tussen jouw organisatie en die van jouw concurrent. Een offerte is immers een effectief verkoopgesprek op papier dat moet leiden tot een opdracht. En dat ga je leren tijdens deze opleiding.
Doel en inhoud
Dit ga je leren in Winnende offertes schrijven
Overtuigende offertes leiden tot betere omzet. Wie wil dat nu niet? Deze training is een must voor alle professionals die offertes (mee)schrijven, of je dit nu voor je eigen onderneming doet of vanuit een organisatie. Gewenst opleidingsniveau: hbo of hoger.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Hoe is de offerte-aanvraag tot stand gekomen?
- Wat zijn de selectiecriteria van de klant?
- De offerte als betoog
- Behoeften vertalen naar een pakkend aanbod
- Offertes als plan van aanpak
- De offerte als voorlopig contract
- Verschillende offertevormen
- Offerte als visitekaartje
- Kenmerken versus voordelen
- De structuur van een winnende offerte
- Het omkleden van de prijs
- Het verwoorden van de resultaten
- Juridische aspecten
- De opvolging van de uitgebrachte offerte
Offertes schrijven die tot verkoop leiden, is een kunst. Maar wel eentje die je kunt leren. Tijdens deze training kijk je door een kritische bril naar je eigen offertes of die van je organisatie. Wat kan beter? Leer de basisprincipes voor een aansprekend, overtuigend en logisch verhaal. En formuleer voortaan onweerstaanbare en omzetverhogende offertes.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 2 lesdagen, een intakegesprek en een eindexamengesprek. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 48 sbu.
Studierichting en niveau
Wanneer jij verantwoordelijk bent voor het maken van offertes is deze opleiding onontbeerlijk. Commerciële binnendienstmedewerkers, vertegenwoordigers, accountmanagers, verkoopleiders, ZZP’ers, MKB ondernemers... ondanks alle onderlinge verschillen is het professionaliseren van offertes de gemeenschappelijke factor.
De opleiding wordt verzorgd op hbo-niveau. Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Na afronding van de opleiding:
- Weet je wat een offerte onderscheidend maakt;
- Kun je commerciële offertes maken via een resultaatgerichte strategie;
- Ben je in staat om effectieve schrijftechnieken in de praktijk toepassen;
- Kun je zakelijke offertes schrijven in een aansprekende, persoonlijke toon;
- Weet je voorwaarden te vertalen naar voordelen voor de klant.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Doeltreffend offreren en aanbesteden’
Kosten: € 1.349,-
Hbo Social Media Marketing
HBO Social media marketing
Social media zijn onmisbaar voor de (online) marketing en communicatie van je organisatie. Hoe zet je een sterke social strategie op? Hoe meet je resultaten, en maak je die inzichtelijk? En wat te doen om het effect van je posts en advertenties te verbeteren?
Tijdens de opleiding Social media ga je op basis van de customer journey een eigen social visie bepalen. Je leert social kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram in te zetten om het verhaal van je merk te vertellen, je doelgroep te bereiken en leads te genereren.
De opleiding is sterk praktijkgericht. Je past de opgedane kennis meteen toe in uitdagende cases. Zo haal je zoveel mogelijk uit de opleiding! Daarbij krijg je begeleiding door professionals met veel ervaring in marketing en social media.
Doel en inhoud
De opleiding Hbo Social media marketing is zeer praktijkgericht. Je maakt kennis met verschillende social media en ontdekt hoe je deze in kunt zetten binnen de marketing- of communicatiestrategie. Zo leer je o.a. wat de rol van social media kan zijn binnen verschillende fasen van een customer journey. Hoe kun je bijvoorbeeld communicatie met bezoekers stimuleren, klantrelaties verbeteren of klantgedrag beïnvloeden?
Onderwerpen die aan de orde komen:
- Kanalen en typen social media.
- Effectieve inzet social media.
- Social media en merkenstrategie.
- Social media en customer relations management.
- Social media en de verschillende fasen van de bezitscyclus.
- De voor- en nadelen van co-creatie en het gebruik van social media.
- Social analytics in de monitoring en analyse van social media.
- Social media-strategie.
- Management van social media.
- Social media-plan.
Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 6 dagdelen, een intakegesprek en een praktijkexamen. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 60 sbu
Studierichting en niveau
De opleiding Hbo Social media marketing is bedoeld voor (aankomend) professionals in marketing, communicatie en pr, die willen leren hoe ze social media effectief in kunnen zetten als onderdeel van de marketing- of communicatiestrategie.
Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst
Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.
De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.
De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.
Resultaten voor de deelnemer
Na afloop van de opleiding ben je in staat een social media-strategie te ontwikkelen als onderdeel van de Marketing & Communicatie strategie en daarbij verschillende methoden en technieken in te zetten.
Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.
Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Social media marketing’.
Kosten: € 1.299,--